منتخبین دی ۱۳۹۹
بهترین آگهی تلویزیونی
بهترین آگهیهای تلویزیونی دی ۱۳۹۹ به انتخاب داور مهمان
مقدمه:
فرآیند بررسی و انتخاب آگهی تلوزیونی و رادیویی با توجه به تعدد قابل توجه آگهیهای ارائه شده کاری بسیار دشوار و زمانبر بوده که در این بین تفاوت دیدگاه افراد دخیل در ساخت آگهی نیز این دشواری را دو چندان مینماید. لیکن گزینش و رتبهبندی آگهیها عملی ناگزیر بوده و ضمن احترام به سلیقه و تفکر کلیه سازندگان و زحمات آنها، این انتخاب صورت گرفته است.
شایان ذکر است که نوع نگاه فعالان حوزه تبلیغات میتواند نسبت به آنچه در اذهان عمومی وجود دارد، متفاوت باشد و در نهایت آنچه حائز اهمیت است اقبال عمومی و دیده شدن از سوی اقشار مختلف مردم میباشد.
آگهیهای تلویزیونی
- تیزر این کدام دلستر است
همانگونه که برخی از محصولات در سطح بازار با نام یک برند مشخص شناخته میشوند و اغلب نام سایر برندها در سایه آن از نظرها دور مانده و یا همراه آن برند معروف ذکر میگردند، در این آگهی تلویزیونی نیز با توجه به اینکه در افواه عمومی از هرگونه ماشعیر تحت عنوان دلستر یاد میگردد از سابقه ذهنی مصرفکنندگان در جهت تقویت جایگاه برند خود بهرهبرداری نموده است. این آگهی تلویزیونی تهیه شده خوشساخت بوده و بیان موضوع اصلی به شکلی موجز و در عین حال گویا صورت گرفته است. همچنین کیفیت تصاویر قابل قبول و ترغیبکننده میباشد. موسیقی بهکار رفته با تصاویر هماهنگ و همراه بوده و نسبت به یکدیگر رجحان ندارند و مکمل هم هستند. - تیزر محصولات اکتیو، پودر لبلسشویی پلی واش
انتخاب شعار مناسب در انتقال پیام بسیار موثر بوده که این موضوع در آگهی تلویزیونی مورد اشاره به خوبی مورد بهرهبرداری قرار گرفته است. همچنین کپی رایت و سناریوی خوب، موجب تاثیرگذاری آن شده است که در این بین اشاره به خاطرات خوب در برابر لکهها - به عنوان نمادی از هر آنچه که در تقابل با آن قرار میگیرد - و توانایی محصول در از بین بردن آن موجب ایجاد ذهنیت مثبت و مطلوب در بیننده میگردد و در تحریک احساسات به خوبی ایفای نقش نموده است. تصاویر بهکار رفته در جهت کمک به انتقال پیام آگهی تلویزیونی و تثبیت آن در ذهن بیننده به خوبی تهیه و مورد استفاده قرار گرفته و اثرگذاری ان را ارتقا داده است. - تیزر هی دی ، ماءالشعیر هی دی با مالت جو
در این تیزر که به شکلی مختصر و کوتاه به بیان پیام خود پرداخته، جهت انتخاب شعار از اصطلاحات فرهنگ عامه به شکل مناسبی بهره برده و از این بابت میزان تاثیرگذاری خود را افزایش داده است. همچنین عناصر به کار رفته در تصاویر به گونهای است که طبیعی و ارگانیک بودن محصول مورد نظر را به ذهن متبادر میسازد.
بهترین آگهی رادیویی
بهترین آگهیهای رادیویی دی ۱۳۹۹ به انتخاب داور مهمان
آگهی های رادیویی
- تیزر بانک رفاه کارگران، نوبت دهی تلفنی
شناسایی و توجه به نیاز مخاطب در زمان مناسب و انتقال پیام مورد نظر به صورت مستقیم متناسب با فضا و حال و هوای جاری در جامعه - تیزر ایران مهر، فرش ایران مهر
بهره برداری از موسیقی متناسب با موضوع آگهی که به همراه گفتار متن و صدای مناسب نریتور، تدادعی کننده نقش و نگار فرش در حین پخش تیزر میباشد. - تیزر محصولات بیژن، یلدا مبارک
استفاده به جا از یک مناسبت فرهنگی در جهت یادآوری جایگاه برند و بهره وری از موسیقی مناسب با حال و هوای یلدا که باعث اثرگذاری آگهی شده است.