منتخبین دی ۱۳۹۷
بهترین آگهی تلویزیونی
بهترین آگهیهای تلویزیونی دی ۱۳۹۷ به انتخاب داور مهمان
آگهی های تلویزیونی
- کمیته امداد ، کمک به مشتریان نیازمند
کمیته امداد چندی است با ساخت استوری های خوش ساخت در زمینه مسئولیت های اجتماعی گام موثر و رو به جلویی در این حوزه برداشته است. روانی داستان، تعلیق مناسب سادگی انتقال پیام به دور از هر گونه فضا سازی اغراق آمیز که در مخاطب امکان مقایسه را به وجود می آورد، موسیقی همراه، بازی خوب و باورپذیر بازیگران همه و همه موجب جذب اولیه مخاطب و همراهی او تا لحظه انتقال پیام می گردد.
نظر شخصی بنده این است که در انتها اگر المان صوتی در زمان انتقال پیام استفاده شود می تواند در ماندگاری بیشتر پیام تاثیر گذار باشد. - بانک آینده ، احداث خانه بهداشت در کرمانشاه
مسئولیت اجتماعی در سازمان ها و به خصوص بانک ها به مثابه یک تیغ دو لبه است که چنانچه به صورت مناسب ارائه نشود رنگ و بوی خود نمایی به خود خواهد گرفت. اقدامات مثبت بانک آینده از ابتدای واقعه ناخوشایند زلزله کرمانشاه به خوبی مشهود است. صدای تاثیر گذار هموطنمان از رویدادی که پیش آمده و موسیقی همراه خوب آن بر باورپذیری استوری تاثیر بسزایی دارد. همچنین تغییر ریتم موسیقی در میانه استوری تداعی کننده امید و روحیه به هموطنانمان می باشد. القای حس خوب همدلی و همکاری از نکات مثبت و تاثیر گذار این استوری است. - ظریف مصور ، موکت ظربف مصور
معرفی باور پذیر ویژگی های این محصول به همراه ایجاد لحظاتی که بیننده به کرات تجربه کرده است ، خط داستانی متوسط به بالا، موسیقی همراه، استفاده از المان های مثبت نظیر خانواده، نشاط، شادی کودکان، نور خوب محیط، رنگ شاد البسه مورد استفاده و ... موجب ایجاد جذابیت بصری برای بیننده نموده است. هر چند در مواردی بازی بازیگران به باورپذیری کل تیزر نیست اما در کل با یک تیزر تمیز و هدفمند روبه رو هستیم ضمن آنکه در انتها استفاده به جا و مناسب از شباهت اساس و اثاث در پیام نهایی تاثیر گذار و چشم نواز است. - آبمیوه تکدانه ، داوری باید بشه
اگر از استفاده از فضای پرواز و هواپیما و بخصوص سرو ابمیوه در لیوان های پایه بلند که همه و همه در ادبیات ایران به عنوان زندگی لاکچری و مخصوص طبقه خاصی از جامعه قلمداد می شود بگذریم پیام خوب و سوال برانگیز این کمپین و بازی مناسب بازیگران به خصوص بازیگر مرد تیزر در اذهان می نشیند و فاکتور اول یک تیزر که جذب مخاطب می باشد را در بر دارد. استفاده از سلبریتی هم با توجه به موفقیت اخیر ایشان و حواشی پیش آمده در خصوص ایشان گیرایی و به یاد سپاری تیزر را افزایش می دهد. انتقال پیام به خوبی انجام می شود اما داوری معمولا میان دو یا چند آیتم پیش می آید که در این تیزر خیلی مشهود نیست و البته می توان حدس زد به دلیل بهره گیری از حضور آقای فغانی چنین پیامی انتخاب شده است که در کل مناسب است . ضمن آنکه طراح تیزر با هوشمندی به نوعی از مقایسه مستقیم محصول با سایر محصولات موجود در بازار رد گذر کرده است.
شاید استفاده از فضای یک رستوران دنج و آرام به جای هواپیما باور پذیری بیشتری می داشت ضمن آنکه در شعار این کمپین ممکن است رای به نفع طرف مقابل داوری صادر بشود که اگر با نگاه قبول نقد و احترام به انتخاب مصرف کننده این شعار انتخاب شده باشد جای بسی خرسندی و تبریک دارد. - چین چین ، خاویار بادمجان چین چین
باز هم فضایی تبلیغاتی بدون استفاده از استوری و صرفا جذب مشتری از تکنیک ساخت و استفاده از فضا سازی های مناسب و از همه مهمتر موسیقی با ریتم تکرار شونده و کمی شاد و به یاد ماندنی که در تبلیغات جدید به خصوص در حوزه هایی که فضای استوری کمی محدود است به وفور در حال استفاده است و به نظر می رسد مخاطب خود را نیز پیدا نموده است. تکنیک ساخت تغییر صحنه به همراه فضاهای با نورپردازی مناسب و به دور از تجملات که تلاش شده تا حد ممکن رئال بودن را به تصویر بکشد. شاید سبک موسیقی ساخته شده بتواند حلقه اتصال سری جدید تبلیغات چین چین باشد و به نوعی با ریتم شاد آن پیوند دهنده اتصال این برند با جوانانی باشد که از میراث برند چین چین خاطراتی ندارند. - محصولات بیمکث ، لوازم آشپزخانه بیمکث
تکرار یک لوکیشن اما به سبکی جذاب به همراه نورپردازی و کیفیت خوب بازیگران و اتصال تجربه کاربرد هر یک از اعضای خانواده به یک حس خوب که به نظر من رمز موفقیت این تیزر همین ایجاد حس خوب است. تدوین به خوبی این حس خوب را به کاربردهای ساده روزمره پیوند داده است و موجب می شود تا در ذهن بیننده حتی اگر در بازار هدف این برند نباشد نیز خاطره ای خوش به جا بماند. همراهی موسیقی خوب و متن دیالوگ مناسب در کنار هم اثر قابل توجهی را تولید کرده است. - محصولات غذایی کاله ، پنیر لبنه آنا
با توجه به ویژگی بارز محصول جدید که یکی از علل عدم استقبال گروهی از جامعه از محصول پیشین است (پرچرب بودن پنیر)، المان های بصری استفاده شده نظیر فضای فانتزی ابری و ... همگی نشانه های سبکی را تداعی می کنند و این ریتم با یک موسیقی مناسب حداکثر ماندگاری را در ذهن مخاطب ایجاد می نماید و از فضای نهایی انتقال پیام در قاب آخر به خوبی استفاده کرده است. یک کار کلاسیک با فضای شاد و ریتم جذاب که شاخصه های اصلی تبلیغات یعنی جذابیت و انتقال پیام را در ژانر بسیار دشوار صنایع غذایی دارا است. - فروشگاه افق کوروش ، نزدیک مثل همسایه
روایتی رئال به همراه بازی کوتاه و قابل توجه بازیگر خانم که به خوبی احساس ایجاد شده را به مخاطب القا می کند. هر چند این تیزر به همراه سایر تیزر های این کمپین کامل می شود و به نوعی فاز تیزینگ این کمپین محسوب می شود اما خط کوتاه داستانی آن در زمان کم و تعلیق مناسب سبب می شود مخاطب جذب شود و در حلقه های بعدی تیزر تکمیل شود. یکی از نقاط ضعف تیزر های امروزی جذب مخاطب و انتقال پیام در زمان کوتاه است که این تیزر به خوبی از پس این کار مهم برآمده است.
بهترین آگهی رادیویی
بهترین آگهیهای رادیویی دی ۱۳۹۷ به انتخاب داور مهمان
آگهی های رادیویی
- اکتیو ، پودر ماشین لباسشویی پلی واش
شعر مناسب ریتم آشنا برای قشر جوان که به احتمال فراوان جامعه هدف اصلی این تبلیغ بوده است به همراه انتقال ساده پیام و ترغیب به استفاده از محصول که اصلی ترین چالش برندهای نوظهور است. - گرجی ، کینگ کیک گرجی
معرفی یک محصول جدید از یک برند خوشنام قدیمی، استفاده مناسب از موسیقی و ضربآهنگ تکرار شونده که تاثیر زیادی در همپوشانی این تیزر رادیویی و تیزر تلویزیونی این تبلیغ ایجاد می کند هر چند به دلیل استفاده از بزرگنمایی در تیزر تلویزیونی این تیزر رادیویی را ترجیح می دهم. استفاده به جا و همزمان از توزیع قدرتمند این محصول در بازار فروش بیشترین سینرژی از تبلیغ را برای این شرکت به ارمغان می آورد و می توان آن را یکی از پروموت های خوب سالیان اخیر نامید. - محصولات لینا ، بوشار ذرت لینا
موسیقی و ریتم شاد این تیزر و استفاده به جا از ریتم های تداعی کننده فوتبال در ایام جام ملتهای آسیا از نکات برجسته این تبلیغ است. در تجمیع فضای جام ملتها و معرفی محصول در شعر کار دشواری بوده است که شاعر تا حدودی از پس این کار بر آمده است. و مجدداً تکنیک تکرار مشاهده می شود که تاثیر مناسبی در به یاد سپاری ذهنی در مخاطب دارد. - ماکارانی مانا ، مانا یعنی ماندگار
متن مناسب و خلاقانه این تیزر به همراه القای حس خوب و دعاگونه تیزر و ایجاد ارزش مثبت برای نام مانا در ذهن مخاطب و استفاده مجدد از تکنیک تکرار، این تیزر را به یک تیزر یادآور خوب تبدیل می کند. همچنین همواره از نحوه بیان متفاوت واژه مانا در پک شات تیزر های این شرکت احساس خوبی داشته ام که به هنرمندی ریتم عامیانه فضا را می شکند.