منتخبین تیر ۱۴۰۱
بهترین آگهی تلویزیونی
بهترین آگهیهای تلویزیونی تیر ۱۴۰۱ به انتخاب داور مهمان
در زبان رسانه وقتی میگوییم "تا سه نشه بازی نشه" منظور چیست؟
یعنی قرار نیست مخاطب با یکبار دیدن تیزر، جانِ کلام را متوجه شود. عدد +3 در تبلیغات به ما میگوید، او باید حداقل 3 بار در معرض پیام قرار بگیرد تا پیام تبلیغاتی را در حافظهاش ثبت کند.
چه خبر خوبی!
پس با خیال راحتتر و رویکرد هوشمندانه و شجاعانهتری میشود، مؤثر گفت و مؤثر هم ساخت!
امّا معنی 3 در انتخابهای من!
واقعیت در فهرستم چند آگهی دیگر هم با فاصله کمی جای دارد اما تصمیم گرفتم این 3 جای خالی را به تیزرهایی با ویژگیهای متفاوت از هم اختصاص دهم:
یکی کوتاه، یکی بلند و دیگری پرحرف!
- تیزر ترب ، بهترین قیمت بازار
دست گذاشتن روی یک پیام سرراست، به کار بردن دوز مناسبی از طنز اما همراستا با استراتژی برند با اجرایی تر و تمیز و سریع.
آگهیهایی که تکلیفشان با پیامی که میخواهند به گوش مخاطبان برسانند، مشخص است از کاراترین آگهیها هستند و درود و توجه ما را نسبت به برند دارند. ممنون ترب. خوب شناختیمت! - تیزر آینده را با مصرف آگاهانه می سازیم
داستانگویی ساده، خلاقانه با تصاویری پروپیمان از حرفهایی که نشان میدهد تا از پُرگویی قسر در برود.
آگهیهایی که از همان ابتدا قدرتمندانه یک شکاف ایجاد میکنند تا مخاطب کنجکاوانه حتی بیشتر از 1 دقیقه دنبالشان کند در شأن مخاطبان هستند. فقط با هم آینده را با مصرف آگاهانه "میسازیم". - تیزر کاریزما ، شرکت سبدگردان کاریزما
کاریزما، کاریزما دارد! بهکارگیری کپیهای ساده و شفاف در انتقال پیام و معرفی برند.
در آگهیهای تلویزیونی، تصاویر حرفهای بیشتری برای گفتن دارند اما وقتی محدودیتهای بصری در انتقال پیام وجود داشته باشد آن وقت چاره چیست؟ کاریزما، نمونه آگهی شسته و رفته ایست که با استفاده حداقل از تصاویر متنوع اما هوشمندانه و متکی به هویت بصری برند مخاطبانش را صدا میکند و مزیتهایش را به گوششان میرساند.
بهترین آگهی رادیویی
بهترین آگهیهای رادیویی تیر ۱۴۰۱ به انتخاب داور مهمان
آیا درست شنیدم؟
آگهی رادیویی فلان برند، همان صدای آگهی تلویزیونیش بود؟!
واقعا برایم سخت است که از اشاره به این مطلب بگذرم که تا چه حد از شنیدن بسیاری از آگهیهای رادیویی نااُمید و در عین حال متعجب شدم! باورم نمیشد چطور برندها نسبت به ظرفیتهایی که این رسانهی دوستداشتنی و پرنفوذ در اختیارشان قرار میدهد، اینقدر کم لطف بودند.
در رادیو با کمترین هزینه و بیشترین خلاقیت میشود جادو کرد اما به نظر میرسد برای بعضی از برندها به اشتباهی وِرد خواندن و آگهیهای رادیوییشان طلسم شدند. لطفاً چوبهای جادویی را هرچه سریعتر به دست کپیرایترها برسانید!
امّا آگهیهایی که کلمات را به کار گرفتند و تلاش کردند در ذهن شنوندگان، نمایشی برپا کنند:
- مالتایچ
، نوشیدنی مالت ایچ
به خاطر استفادهی قوی و درست از قدرت موسیقی و جلوههای صوتی در راستای هویت و نام برند. - محصولات سن ایچ ، پرگاز تا جام جهانی
به خاطر غنیمت شمردن ثانیههای ابتدایی و جلب کردن توجه مخاطب. - کاریزما ، شرکت سبدگردان کاریزما
به خاطر درنظر گرفتن فواید مورد نظر مخاطب و توجه به احساسی که در او میخواهد ایجاد کند.