منتخبین اسفند ۱۴۰۰
بهترین آگهی تلویزیونی
بهترین آگهیهای تلویزیونی اسفند ۱۴۰۰ به انتخاب داور مهمان
در ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که دلایل انتخاب تبلیغات برتر تلویزیونی عبارتند از اجرای خوب، ارائه پیام شفاف و صریح و رعایت ظرفیت رسانه تلویزیون.
تبلیغات منتخب از دید من این شرایط را داشتند ضمن اینکه از پرگویی، بیان مزیت های متعدد که باعث سردرگمی مخاطب می شود پرهیز کرده بودند. نقط شروع، اوج و فرود مناسبی داشتند و از پرگوییهای رایج در غالب تبلیغات تلویزیونی بدور بودند و داستان آنها مخاطب را تا انتها با خود همراه می کرد.
باتوجه به موارد فوق از دید من تبلیغات «بیمه کوثر»، «بوژنه» و «نوریکس» تبلیغات برتر این ماه بودند.
بهترین آگهی رادیویی
بهترین آگهیهای رادیویی اسفند ۱۴۰۰ به انتخاب داور مهمان
یک تبلیغ جذاب رادیویی باید قدرت تصویرسازی در ذهن مخاطب را داشته باشد. از سویی ساخت تبلیغات رادیویی بشدت سختتر از تبلیغات تلویزیونی است چرا که مخاطب تنها از طریق حس شنوایی با آن ارتباط برقرار می کند و معمولا او علاوه بر گوش کردن به رادیو، به کار دیگری مشغول است. پس از آنجا که احتمالا گوش دادن به رادیو موضوع اصلی فعالیت فرد در لحظه نیست و به صورت خودکار در زمان شروع تبلیغات هم، ذهن عادت به نادیده گرفتن آن دارد باید قصه تبلیغات رادیویی بسیار پرکشش و جذاب طراحی شود.
متاسفانه ما در تبلیغات رادیویی بسیار کم توجه هستیم و معمولا همان تبلیغات تلویزیونی را برای پخش در رادیو استفاده می کنیم که این کاملا غلط است. رادیو یک رسانه مستقل است که باید براش فکر شود. من در میان تبلیغات رادیویی تنها دو تبلیغ «فرش کویر» و «شیشه پاککن گلرنگ» را نزدیک به این معیارها دیدم.