🎯 قبل از شروع کمپین، تصمیم درست بگیر! با Quick Ad Test روی مخاطب واقعی تست کن ✅

فرم Quick Ad Test

منتخبین آبان ۱۳۹۶

درباره داور مهمان

داور مهمان جهت انتخاب بهترین آگهی های تلویزیونی و رادیویی آبان ماه 96 آقای شاهین ترکمن مدیرعامل آژانس تبلیغاتی سیته می‌باشند.
آقای ترکمن بیش از دو دهه است که مدیریت آژانس تبلیغاتی سیته را بر عهده دارند و از اوایل دهه‌ی هشتاد، انتشارات سیته را راه اندازی کرده‌اند که نخستین انتشارات تخصصی بازاریابی و تبلیغات کشور است. ایشان که طی این سال‌ها به بیش از 100 شرکت صاحب آگهی، مشاوره‌ی تبلیغاتی ارائه کرده‌اند، به مدت سه دوره، ریاست انجمن صنفی شرکت‌های تبلیغاتی ایران را به عهده داشته‌اند.

برخی از سوابق مدیریتی:
  1. مدیر عامل شرکت تبلیغاتی سیته
  2. صاحب امتیاز انتشارات سیته
  3. رییس هیات مدیره چاپ کارون
  4. سه دوره ریاست هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های تبلیغاتی ایران
  5. یک دوره نیابت رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های تبلیغاتی ایران
  6. عضو هیات موسس اتحادیه شرکت های تبلیغاتی ایران
  7. عضو هیات مدیره کنسرسیوم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (5 سال)
  8. عضو کمیته ی مرکزی تبلیغات کشور (6 سال)
  9. عضو شورای نظارت هماهنگی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (6 سال)
  10. عضو شورای سیاستگذاری مجله های "تبلیغات" و "عصر بازاریابی و تبلیغات"
  11. موسس کافه تبلیغات

بهترین آگهی تلویزیونی

بهترین آگهی‌های تلویزیونی آبان ۱۳۹۶ به انتخاب داور مهمان

آگهی های تلویزیونی
  1. محصولات میهن ، لبنیات میهن
    شاید مهم ترین ویژگی این تیزر، استفاده از فاکتور نوستالژی باشد. تکرار جمله‌ی "بستنیش خوشمزه تره" پس از 15 سال، و بسط و توسعه‌ی آن به دیگر محصولات، یادآور نسخه‌ی قدیمی این آگهی است. جمله ای که آن روزها، در میان انگشت شمار جمله های به یاد ماندنی اما خوب آن روزگار، از زبان بسیاری از بیننده ها تکرار شد و شوخی های گاه بامزه ای هم با آن شد. یادآوری آن حال و هوا تداعی کننده حسی خوب برای مخاطب خواهد بود.
    کپی (متن) خوبی که سال ها از عمر آن گذشته باشد و هنوز هم تاثیرگذاری خود را از دست نداده باشد، به نوعی میراث برند محسوب می‌شود. چیزی که در صورت لزوم می توان به آن رجوع کرد و با انتقال احساس، اشاره ای ضمنی نیز به سابقه‌ برند داشت.
    از دیگر نقاط قوت این تیزر کیفیت ساخت و انتقال فضای سالم و شاد و تاکید بر محصولات با تکنیک های تصویربرداری(مانند حرکت دوربین و قالب بندی) است که در نوع خود خلاقانه به شمار می آید. با این حال آن سطح از خلاقیت لازم در سناریو مشاهده نمی شود.
  2. کمک های مردمی جهت خدمت به زائران اربعین
    انتقال پیام درست به مخاطب در یک تیزر تلویزیونی نیاز به عناصر مختلفی دارد که در صورت بهره گیری همسو و یکپارچه و متناسب از این عناصر، اتفاق بهینه رخ می‌دهد. در این آگهی، به خلاقانه ترین شکل ممکن، با بهره گیری از صدا و ایده ی تصویری(و نه کیفیت تصویر) و عنصر نوستالژی، به ساده ترین و تاثیرگذارترین شکل ممکن، پیام این نهاد به مخاطب انتقال داده می‌شود.
    صدا (نوحه) نیازی به نفسیر ندارد. شعر نوحه بسیار سرراست به موضوع اشاره می کند و حتی با ادای مستقیم واژه‌ی نذر، بر پیام تأکید می‌کند. تصویر (کاسه‌ی نذری) نماد بسیار روشنی است و در فرهنگ ایرانی-اسلامی، نذری و تزئین نذری، بار احساسی و نوستالژیک قدرتمندی دارد و بهترین راه برقراری ارتباط با مخاطب و تاثیرگذاری بر او، برقراری ارتباط احساسی است.
    ترکیب گرافیکی کار نیز مینیمال است و به یاد ماندنی. در کل تبلیغ شسته رفته‌ای است.
  3. شما چند دقیقه وقت دارید؟
    این آگهی در فرصتی که دارد، به بهترین شکل، با مقدمه چینی و ایجاد تعلیقی نسبی، شنونده را برای شنیدن چیزی آماده می کند. در واقع بستر را برای شنیدن پیام نهایی آماده می کند. تصاویرِ ما به ازای نریشن ها شفاف است و ملموس؛ در واقع با پیچیدگی بیش از حد، مخاطب را دچار سردرگمی نمی کند. شخصیت ها و فضاها می توانستند با موشکافی بیشتری انتخاب شوند و این پرسش پیش می آید که انتخاب شخصیت ها و فضاها، عامدانه و برای همذات پنداری بیشتر بیننده بوده، یا مورد کم توجهی قرار گرفته است. پیام نهایی با گزافه گویی همراه نیست و با تصاویری سرراست به مخاطب می رسد: یعنی کتاب خواندن  شخصیت‌ها. انتخاب قشرهای مختلف امکان همذات پنداری را برای بیننده فراهم می کند. کیفیت تصویربرداری و بازی های خوب، آگهی را برای مخاطب دیدنی تر می‌ کند.
    ایده‌ی خلاقانه ای است که با اجرای خوب همراه شده است.
  4. بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات
    ترغیب مخاطب به بازدید از نمایشگاه ها در آگهی های تلویزیونی، عموماً از ابتدای آگهی با نریشن های پر شور و تصاویر ساده، در فضایی به دور از خلاقیت اتفاق می افتد. اما در این آگهی، علاوه بر عناصر خلاقانه، تکنیک های تصویربرداری و تدوین، تداعی گر مفاهیم جریان و حرکت و پویایی هستند که از ویژگی های یک صنعت مطبوعات پررونق (یا دست کم یک نمایشگاه مطبوعات پررونق) است.
    این آگهی در ژانر خود، با بهره گیری از المان های بصری نمادین (افراد ثابت در میانه‌ی تصویر) و از سوی دیگر با به تصویر کشیدن فضاهای مختلف نمایشگاه، با گروه های مختلف مخاطبان خود ارتباط برقرار می کند و در انجام این کار به قدری موفق است که نیازی به نریشن برای کمک به انتقال این پیام احساس نمی شود.


بهترین آگهی رادیویی

بهترین آگهی‌های رادیویی آبان ۱۳۹۶ به انتخاب داور مهمان

آگهی های رادیویی
  1. دیجی کالا ، جمعه به خرید
    جنس صدای گوینده ی این آگهی ، مناسب با مخاطب هدف انتخاب شده است. پیام شفاف است و با متنی خلاقانه و با مقدمه چینی مناسبی به مخاطب انتقال داده می شود. متن، چنان که متناسب آگهی رادیویی است، تداعی گر تصویر است و این به انتقال موفق پیام کمک می کند.
  2. بانک تجارت ، کارت آسان خرید بانک تجارت
    این آگهی، دارای آن سطح از خلاقیت لازم نیست و تنها با انتقال پیامی شفاف و تشریح ساده و روشن ویژگی ها، سعی در متقاعد کردن مخاطب دارد. شاید تأثیرگذارترین عنصر این آگهی، انتخاب اقشار مختلف برای شخصیت های آگهی است تا بدین وسیله مخاطب را وادار به همذات پنداری کند.
  3. تک ماکارون ، ماکارانی با آرد سمولینا
    این آگهی با تکنیک آموزش و آموزشگری، در قالب یک سناریو که در فضای آموزش در جریان است، سعی در انتقال ویژگی محصول به مخاطب دارد. از طرفی، فضایی که انتخاب کرده، علاوه بر جذابیت و شیرینی (یعنی انتقال حس مثبت)، فضایی غیرمنتظره نیز هست و همین به ماندگاری پیام و برقرار ارتباط اثربخش تر کمک شایانی می کند.
  4. رایتل ، مزایای سیم‌کارت های رایتل
    این آگهی، چندان خلاقانه نیست. اما با انتقال پیامی شفاف و تشریح ساده و روشن ویژگی ها، قرار است با مخاطب خود ارتباط برقرار کند. انتخاب اقشار مختلف برای شخصیت های آگهی مخاطب را در همذات پنداری یاری می کند.