منتخبین مرداد ۱۳۹۸
بهترین آگهی تلویزیونی
بهترین آگهیهای تلویزیونی مرداد ۱۳۹۸ به انتخاب داور مهمان
آگهی های تلویزیونی:
- همراه اول ، آن ها همیشه در دسترسند
برندهایی مثل همراه اول که عموما تیزرهای پرتعداد و با رویکرد اطلاع رسانی پخش می کنند، اینکه گاه به تیزرهای حسی و عاطفی بپردازند نیز می تواند در حس و نگاه مخاطبانشان تاثیر مثبت داشته باشد. به ویژه اینکه موضوع این نوع تیزرهای عاطفی در عین حال مرتبط با حوزه فعالیت برند باشد. در این تیزر همراه اول، به بحث برقراری ارتباط که مهمترین کارکرد یک اپراتور است از جنبه عاطفی و اجتماعی پرداخته شده که به برخی تجربه های کنونی نیز اشاره دارد. کیفیت تصاویر و بازی ها نیز قابل قبول است و تیزر تا حد زیادی از شعارزدگی که آفت آثاری از این دسته است بر کنار مانده است. - اکشن ، آدامس های اکشن با طعم های جدید
استفاده از رنگ زرد لیمویی که به بسته بندی آدامس نیز بر می گردد، موجب شده است که از جهت رنگ در قاب تصاویر تمایزی توجه برانگیز با سایر تیزرها ایجاد شود. و از سوی دیگر شباهت تمثیلی هر یک از اتاق ها به بسته بندی آدامس نیز از جلوه های خوب تصویری این تیزر محسوب می شود. تفاوت طعم های ترش در این آدامس با عکس العمل های بعضا با مزه بازیگران و عکس العمل های آن ها هماهنگ است و پیام تیزر را منتقل می کند. از نقاط ضعف این تیزر فونتی است که در پک شات استفاده شده است که می توانست متفارت تر و خواناتر باشد - اکتیو ، مایع دستشویی صدفی اکتیو
تصاویر با کیفیت که با نوع رنگ آمیزی قاب ها تمیزی و رایحه خوش را تداعی می کند. از جمله نکات قوت تیزری است که از جهت تکنیکی خوش ساخت در آمده است. استفاده از شخصیت و کاراکتر ثابت در تیزرهای اخیر اکتیو نیز موجب تمایز شده است اما در این تیزر همچنان با ایده ای تکراری که بارها مورد محصولات شوینده چه ایرانی و چه خارجی استفاده شده است مواجه ایم. اما این ایده پردازی متعارف و کلیشه ای با کیفیت ساخت خوب و چشم نواز خود تا حدی پوشش داده شده است. - عالیس ، ماءالشعیرهای ساده و طعم دار
این تیزر علیرغم نقدهای زیادی که به آن وارد است از جمله احساس ضعف طنز و بی نمک شدن در برخی صحنه ها و همچنین احتمال واکنش منفی مخاطب به دلیل ریتم تند و پرتکرار تیزر، در کل از ویژگی بسیار مهمی برخوردار است. و آن امکان وایرال و تکرار شدن تکیه کلام های تیزر در بین مخاطبان است که با شوخ طبعی و طنز نیز همراه است و همین عامل می تواند موجب ایجاد تمایز برای این تیزر و جا افتادن بلند مدت تکیه کلام ها و بازی های زبانی آن در میان مخاطبان باشد. از سوی دیگر تنوع محصولات عالیس از طریق این تیزر به خوبی می تواند منتقل شود یکی از نقاط ضعف ملموس این تیزر پست پک شات آن است که عملا کارکردی چه از جهت طنز و چه از جهت انتقال پیام ایجاد نمی کند.
بهترین آگهی رادیویی
بهترین آگهیهای رادیویی مرداد ۱۳۹۸ به انتخاب داور مهمان
آگهی های رادیویی:
- محصولات ویتانا ، بیسکویت مادر
تیزر رادیویی بیسکویت مادر به دلیل موزیکال بودن و لحن کودکانه اجرا گوش نواز و دلنشین است و با برخورداری از این جذابیت از طریق نریشن که در تیزر جانمایی شده کلیت ها و ویژگی های محصول را نیز به شنونده منتقل می کند. - گرجی ، بیسکویت جوین گرجی
همواره موزیکال بودن برای تیزرهای رادیویی می تواند یک امکان مناسب جهت اثرگذاری باشد. تیزر موزیکال جوین نیز از موسیقی جذابی برخوردار است که در متن ترانه نیز ویژگی ها و پیام های مورد نظر جهت انتقال به مخاطبان به شکل قابل قبولی جانمایی شده است. - دلپذیر ، می خوام سالاد درست کنم
مهم ترین ویژگی این تیزر استفاده از تجربه قدیمی و موفق برند دلپذیر با ترجیع بند "می خوام سالاد درست کنم" است. یادآوری این تجربه موفق از سویی اصالت این محصول را یادآوری می کند و از سوی دیگر با لحن جدیدی که در اجرای این تیزر موزیکال اتخاذ شده حس به روز بودن را نیز تا حدی یادآوری می نماید. - یک و یک ، آبلیموی یک و یک
این تیزر رادیویی از موسیقی جذاب و به روزی برخوردار است که می تواند توجه شنونده را به خوبی جلب کند، بر خلاف تیزر تلویزیونی یک و یک که تلاش کرده از یک ملودی ارزشمند قدیمی استفاده کند تا اصالت خود را یادآوری نماید و البته چندان در آن تیزر موفق عمل نکرده، این تیزر رادیویی حال و هوای پیشرو و امروزی تری از آبلیموی یک و یک را به مخاطب خود انتقال می دهد