🎯 قبل از شروع کمپین، تصمیم درست بگیر! با Quick Ad Test روی مخاطب واقعی تست کن ✅

فرم Quick Ad Test

منتخبین اردیبهشت ۱۴۰۴

درباره داور مهمان

مسعود وحیدنیا متولد 1361 و دانش آموخته ی مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران و همچنینی DBA دانشگاه تهران است. او در کارنامه خود قرین 17 سال فعالیت درحوزه های فروش ، بازاریابی تجاری و مدیریت برند و بازاریابی را ثبت کرده است. شروع فعالیت حرفه ای او با شرکت BAT و در حوزه تحقیقات بازار بود سپس با پیوستن به شرکت یونیلیور ایران به کسب تجربه در حوزه ی فروش پرداخت و در ادامه مسیر خود و در گروه سولیکو به ترتیب با عناوین مدیریت بازاریابی تجاری، مدیریت برند و سپس مدیریت بازاریابی به فعالیت خود ادامه داد. علاقه وافر وی به فعالیت های هنری در کنار پیش زمینه ی فعالیت در ساختارهای مختلف (فروش ، بازاریابی تجاری، برند، بازاریابی) برندهای نام آشنای داخلی و بین المللی را میتوان نقطه قوت وی به حساب آورد. این مهم موجب شد تا وی ضمن شناخت عمیق تر پتانسیل ها و چالش های بخش های مختلف سازمان، توانایی بیشتری در تطبیق ایده های مارکتینگی و هنری مشتری محور و ایجاد هم زبانی بین استراتژی های برند با نیازها و خواسته های سازمان داشته و از مزیت یکپارچگی و هم افزایی بهره مند گردد که نتیجه آن فعالیت های اجرایی موثری چون لانچ موفق محصولات و اکران کمپین های اثر بخش تبلیغاتی بوده است. ایشان از سال 1400 مدیریت بازاریابی پمینا از گروه سولیکو را عهده دار است.

بهترین آگهی تلویزیونی

بهترین آگهی‌های تلویزیونی اردیبهشت ۱۴۰۴ به انتخاب داور مهمان

بارزترین تفاوت یک تیزر تبلیعاتی با یک فیلم کوتاه سینمایی انتقال پیام است. اگرچه تهیه کننده و کارگردان هر دو این آثار با خلق اثر خود سعی در بر انگیختن احساسات و درگیر کردن مخاطب و رساندن پیامی خاص در غالب یک روایت دارند اما معمولا در یک تیزر تبلیغاتی چیزی به نام برداشت آزاد مفهوم ندارد و تیم سفارش دهنده و تهیه کننده دقیقا به دنبال انتقال پیامی خاص به شفاف ترین حالت ممکن و کمترین شاعبه می باشند در شرایطی که در یک فیلم سینمایی موضوع داستان سرایی و روایت درگیر کننده و جذاب اهمیت بالاتری دارد. لذا در داوری و نقد تیزر تبلیغاتی آگاهی از بریف کار شامل اطلاعاتی در خصوص وضعیت فعلی برند از لحاظ شاخص های سلامت، نقاط قوت و ضعف، مساله موجود و در نهایت هدف و پیام کمپین از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به اینکه من اطلاع دقیق نسبت به این ورودی ها ندارم باید سعی کنم در نقد و داوری خود از شهود و شناخت خود از برندها کمک گرفته و با فرض گرفتن اطلاعاتی در خصوص موارد فوق به ارزیابی اثر اقدام کنم که طبیعتا ممکن است خطاهایی را نیز شامل شود. در این ارزیابی شاخص های مهم یک تیزر را مد نظر قرار داده ام : خلاقیت و داستان سرایی ، شفافیت پیام و ارتباط با مساله، قدرت انتقال سریع و کوتاه پیام، مطابقت پیام با وِیژگی ها و نیازهای مخاطب، زمان بندی، کیفیت و جذابیت تصویر، کیفیت پروداکشن و تدوین، شفافیت و جذابیت صدا و قدرت تیزر در یادسپاری و یادآوری برند ارزیابی نهایی حاصل امتیاز دهی بر اساس میانگین موزون امتیازات کسب شده هر تیزر در شاخص های فوق از 1 تا 10 می باشد. نکته ی نه چندان خوشایند ثبت میانگین 5.3 در مجموع کلیه تیزرهای اردیبهشت ماه می باشد. بهترین تیزر امتیاز 7.1 کسب نموده که به خودی خود فقط در رنج قابل قبول قرار می گیرد. رتبه اول تیزر تلویزیونی باسلام با امتیاز 7.1: بهره گیری از خلاقیت در روایت همراه با چاشنی طنز این تیزر را در عین سادگی متمایز و ماندگار می کند. انتقال پیام که معرفی وِیژ گی و مزیت رقابتی خدمات بوده است در ساده ترین حالت و بدون اضافه کاری انجام شده است. این مساله باعث می شود تیزر در زمانی کوتاه پیام خود را به مخاطب هدف برساند. استفاده از گویش محلی باعث بالا رفتن حس همدلی و باور پذیری و در عین حال تقویت محتوای طنز این تیزر شده است.تیزر پروداکشن ساده و نسبتا کم هزینه ای دارد و از حیث جذابیت تصویری نیز در حد قابل قبولی می باشد. در مجموع می توان گفت هوشمندی و خلاقیت در خلق محتوا و اجتناب از اضافه کاری باعث شده این تیزر در عین سادگی و کم هزینه بودن از تاثیرگذاری خوبی برخوردار باشد. رتبه دوم تیزر تلویزیونی ایزی لایف امتیاز 6.8: ایجاد قلاب با طرح سوال در ذهن مخاطب در ابتدای تیزر و همچنین زمان بندی مناسب جهت پاسخ به سوال و انتقال پیام که آگاهی بخشی در خصوص کارکرد محصول می باشد از بارزترین نقاط قوت این تیزر است. استفاده از کاراکترهای میان سال به جای پرسونای اصلی محصول که شاید به دلیل تابو شکنی بوده است را نیز می توان به نوعی نقطه قوت این تیزر قلمداد کرد. کیفیت پروداکشن در حد قابل قبولی است و استفاده از تصاویر روشن و بهره گیری از میزانسن مناسب در کنار ریتم و موزیک امیدبخش و تدوین هارمونیک با رسالت برند و محصول کاملا هم راستا است. نریشن تیزر نیز کاملا متناسب با محتوا و ضرب آهنگ تیزر است. رتبه سوم تیزر تلویزیونی باسلام امتیاز 6.8 : سنارویوی مناسب که حاصل شناخت رفتار مخاطب، خلاقیت در عین سادگی و انتقال سریع پیام در غالب یک روایت کوتاه می باشد وظیفه تیم تولید را در پروداکشن آسان کرده و منجر به تولید تیزری با هزینه نسبتا مناسب و اثربخشی قابل قبول در انتقال پیام شده است.


بهترین آگهی رادیویی

بهترین آگهی‌های رادیویی اردیبهشت ۱۴۰۴ به انتخاب داور مهمان

در خصوص تیزرهای رادیوی متاسفانه کیفیت محتوا و تناسب تیزر با مدیای در نظر کرفته شده بسیار ضعیف بود به گونه ای که در امتیاز دهی میانگین امتیاز ناامید کننده ی 4.6 از 10 برای تیزرهای اردیبهشت ثبت شد. بالاترین امتیاز کسب شده 5.75 و متعلق به تیزر سرای ایرانی بود که به خودی خود در رنج امتیازات قابل قبول هم قرار نمی گیرد. دلیل اصلی این ضعف عدم سرمایه گذاری برای ساخت تیزر متناسب با مدیوم رادیو می باشد به گونه ای که اغلب برندها تنها از صدای تیزرهای تولید شده برای تلویزیون استفاده کرده اند.

آگهی رادیویی‌ای برای این ماه ثبت نشده.