منتخبین آبان ۱۴۰۲
بهترین آگهی تلویزیونی
بهترین آگهیهای تلویزیونی آبان ۱۴۰۲ به انتخاب داور مهمان
احتمالا دوستان حرفه ای مایل باشند که در جریان روند انتخاب قرار بگیرند.
تیزرها ابتدا توسط من و یکی از همکارانم در خلاقیت آژانس The مورد غربالگری قرار گرفت و تیزرهایی که از سطح متوسط معیارهای ارزیابی و مارکت پایین تر بود حذف شدند. در نهایت تعدادی از تیزرهای مناسب با معیارهای ارزیابی برند و خلاقیت، غربال شدند تا به سه تیزر نهایی رسیدیم.
اما معیارهای ارزیابی ما چه بوده است؟
- مهمترین معیار وجود رویکرد حل مسئله بود. مسئله برند یا مسئله فروش فرقی نداشت. مهم این بود که مسئله مشخصی در تیزر مورد حل و فصل قرار گرفته باشد. معمولا در ایران ما دو مسئله عمده را در برندها میبینیم: یا میزان آگاهی از نام برند پائین است که تیزر با تکیه بر تکرار سعی در حل مسئله داریم. یا مشکل انتخاب نشدن و نبود فروش را داریم که محصول نتوانسته فایده خود را برای مشتری آشکار کند.
- پس از تحلیل مسئله و استراتژی حل آن، موضوع خلاقیت بسیار مهم است. آیا مسئله به سادگی حل شده یا در حل آن از عنصر خلاقه ای استفاده شده است؟
- آیا تکنیک استفاده شده با تصویر برند همسو است یا هیچ ربطی به هم ندارند و تیزر به برند و مسئله اش متصل نمیشود؟
- به عناصر معتبر بودن، احساسی بودن و روایت داستان چقدر اهمیت داده شده است؟
- از تکنیک های چسبندگی به ذهن چقدر صحیح استفاده شده است؟
- شهر فرش
به خاطر استفاده مناسب از پژمان جمشیدی به عنوان عنصر یادآورنده - از کی
به خاطر حفظ ایده اصلی و عناصر هویتی در تیزرهای متعدد - طبیعت
به خاطر استفاده درست از بینش مصرف کننده و ارائه راه حل درست برای آن
با سپاس / فرزاد مقدم / آژانس برندسازی The
بهترین آگهی رادیویی
بهترین آگهیهای رادیویی آبان ۱۴۰۲ به انتخاب داور مهمان
آگهی رادیوییای برای این ماه ثبت نشده.