منتخبین تیر ۱۴۰۰
بهترین آگهی تلویزیونی
بهترین آگهیهای تلویزیونی تیر ۱۴۰۰ به انتخاب داور مهمان
معمولاً سنجش یکی از دشوارترین مراحل فرآیندهای کاری هست، مخصوصا اگر ماهیت کار با اعداد پیریزی نشود. البته نهایتاً هر چیزی را با روش هایی میتوان سنجید که لاجرم دارای خطاهای بررسی و امتیازدهی هست. برای رتبه بندی تبلیغات تلویزیونی تیرماه 1400 من از امتیازدهی به پارامترهای مختلف در ایجاد آگهی شامل سه حوزهی اصلی پیام آگهی، ساخت ویدیو و قابلیت تاثیرگذاری استفاده کردهام. برای دقت بیشتر این مقایسات، آگهیهایی که اورجینال نبودهاند و یا آگهی های که برای ارگانهای دولتی/حکومتی بودهاند امتیازدهی نشده اند. ضمن اینکه کارکرد اصلی تبلیغات، ذات اثرگذاری بر روی مخاطب هست در بررسیهای من بیشترین سهم از امتیازدهی به عنوان تک-پارامتر به تاثیرگذاری اختصاص داشت.
آگهی های تلویزیونی
- امرسان ، لوازم خانگی امرسان
- طراحی پیام رسا با شناسایی درست مخاطب و بهره گیری خلاقانه از تکنیک Endorse در اعتباربخشی به پیام
- دارای سناریوی کاملا روان و منسجم، کارگردانی بسیار دقیق که با ترکیب آمبیانس و طراحی صحنهی به دور از تجملات و هیاهوی بی مورد، ترکیب بسیار گیرایی ایجاد کرده و نیز دقت در انتخاب بازیگرها و لباس ها و پرهیز از لوکسگراییهای بی مورد -که در تبلیغات ایرانی بسیار شاهد آن هستیم- تمرکز در پیام را افزایش داده
- آگهی امرسان به واسطه چیده شدن درست دو مشخصهی پیام و ساخت، پشتیبانی کامل از پیام نهایی "یار در خانه" را به ثمر رسانده. به نظرم این آگهی را میتوان جزو آگهیهای خوب و اثرگذار در صنعت تبلیغات ایران دستهبندی کرد که به عنوان نمونهای با رعایت درست اصول تبلیغات برای تحلیل آگهیهای تلویزیونی به آن اشاره کرد.
- رونیکس ، دریل پیچ گوشتی های شارژی سری 80
- پیام واضح برای مخاطبانی که به درستی جزو دایره مصرف کنندگان جدید این نوع محصولات انتخاب شدهاند. چاشنی طنز آن که هوشمندانه واسطهی ارتباط بهتر مابین محصول صنعتی و مخاطب غیرفنی هست
- سناریو به خوبی روایتگر داستانی هست که مخاطب را درگیر و همراه با خود می کند در عین اینکه فضا را غیرواقعی جلوه نمی دهد. کارگردانی و تدوین نیز به خوبی از عهدهی اجرای سناریو برآمده اند و شاهد روایتی بدون اغراق در استفاده از سفیر برند هستیم. بازی بازیگران هم به نوبه خود بسیار خوب و متناسب با فضای آگهی انجام شده.
- با در نظر گرفتن مجموعه المانهای آگهی و استفاده متناسب از تکنیکها (که انتهای آگهی بهتر بود به پیام نریشنی یا نوشتاری کمپین و سپس شعار برند متصل شود) به خوبی در ذهن ماندگار می شود و تاثیر خود را برای جلب نظر مخاطب نسبت به فنیتر شدن به همراه برند رونیکس را حک می کند.
- شهر فرش، خریدی با خیال راحت راحت راحت
- این آگهی در طراحی پیام و تمرکز روی پیام مشخص بسیار خوب عمل کرده و یکی از دغدغه های اساسی مخاطبانش را هدف قرار داده
- سناریو و دقت به جزییات آن هوشمندانه بوده و با توجه به سختی کارگردانی چنین پروژهای، خروجی یکپارچه و خوشساختی حاصل شده. اگر از سینک نبودن صدا در بخش پایانی فاکتور بگیریم تدوین هم به خوبی اجرا شده و طراحی صحنهی پیچیدهی آن باعث نشده که کلیت کار مختل شود.
- همچنین اگر از موضوع تکرارهای غیرلازم جملات که برای تاکید بیشتر به کار برده شده صرفنظر کنیم و ایرادات جزیی در ساخت را مد نظر قرار ندهیم، این آگهی شهر فرش تا حد خوبی توجه مخاطب را جلب و تاثیر کافی برای تغییر و یا جهتدهی ذهن ایشان را ایجاد می کند.
- این آگهی در طراحی پیام و تمرکز روی پیام مشخص بسیار خوب عمل کرده و یکی از دغدغه های اساسی مخاطبانش را هدف قرار داده
بهترین آگهی رادیویی
بهترین آگهیهای رادیویی تیر ۱۴۰۰ به انتخاب داور مهمان
آگهی های رادیویی
در تبلیغات رادیویی متاسفانه به اندازهی تبلیغات تلویزیونی شاهد کارهای خلاقانه یا جذاب نیستیم اما با توجه به نکات کلیدی که تاثیرگذاری را برای برند دارند، سه آگهی به ترتیب زیر قابل انتخاب هستند.
- محصولات میهن ، پنیر خامه ای کودکان میهن
- آگهی موزیکال و جذاب و مناسب برای رسانه ای با محدودیت های رادیو
- ال سی من ، خرید غیرحضوری
- معرفی خدمات جدید به صورت خلاصه و پرهیز از پرگویی
- معرفی خدمات جدید به صورت خلاصه و پرهیز از پرگویی
- شیرآلات راسان ، جریان زندگی هوشمند
- فضاسازی خوب در بعد صوتی و جلب توجه مخاطب به هنگام پخش آن که نهایتاً تصویری دلنشین در ذهن ایجاد می کند